ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ – ΣΕ ΓΡΥΣΠΟΛΑΚΗ ΚΑΙ… AEGEAN ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Είναι αδίστακτοι. Το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, και λίγο πριν την προκήρυξη εκλογών ανακοίνωσαν τα νέα ΔΣ στα Μουσεία της χώρας που βαίνουν πλέον προς πλήρη ιδιωτικοποίηση. Σε ένα κυνικό παιχνίδι με τους συμβολισμούς «σταύρωσαν» τον πολιτισμό της χώρας ακριβώς την ώρα που ακουγόταν το «σήμερον κρεμάται επί ξύλου».

Και μόνο το όνομα του Ιωακείμ Γρυσπολάκη, που ορίστηκε από την κ. Μενδώνη πρόεδρος του ΔΣ στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου προκαλεί ανατριχίλα. Οσοι ξέρουν τον βίο και την πολιτεία του ανδρός στο Πολυτεχνείο Κρήτης έχουν από πρώτο χέρι γνώση για το πώς ακριβώς ορίζονται τα πρόσωπα «εγνωσμένου κύρους στον χώρο των τεχνών, των γραμμάτων και των επιστημών» που προβλέπει για τις συνθέσεις των ΔΣ ο νόμος που μετέτρεψε τα μουσεία σε ΝΠΔΔ.

Ο «πρύτανης των ΜΑΤ», ο πρύτανης που συκοφάντησε ως διακινητές ναρκωτικών τους φοιτητές του στο Πολυτεχνείο Κρήτης για να καταργήσει το άσυλο, ο πρύτανης των εκλογών βίας και νοθείας του 2008 στο Πολυτεχνείο, ο πρύτανης που κήρυξε «μη νόμιμη» την εκπροσώπηση του Ενιαίου Συλλόγου Φοιτητών στη Σύγκλητο, ο πρύτανης της κατάργησης του επιδόματος ενοικίου προς τους φτωχότερους φοιτητέςο πρύτανης που υποστήριξε κάθε αντιδραστική «μεταρρύθμιση» στον χώρο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, αυτός που ονόμαζε «πνευματικούς ανθρώπους σε εισαγωγικά» τη Μάρω Δούκα και την Ιωάννα Καρυστιάνη όταν πήραν θέση κατά της ξενοδοχοποίησης των ιστορικών κτιρίων του Πολυτεχνείου στα Χανιά, αυτός ο… διανοητής αναλαμβάνει πλέον να προωθήσει τις τέχνες και τον Πολιτισμό ως επικεφαλής του μεγαλύτερου μουσείου της Κρήτης.

Και αν έχετε οποιαδήποτε αμφιβολία για τις ιδέες και την ανεξαρτησία του ανδρός, για την μη πρόσδεσή του στους αρμούς της εξουσίας, για το «εγνωσμένο κύρος» τέλος πάντων, θα έφτανε μόνο να διαβάσετε την πρόσφατη αρθρογραφία του, π.χ. για το θέμα των υποκλοπώνόπου ζητούσε κυρώσεις όχι για τους υπευθύνους των παρακολουθήσεων αλλά για όσους έδωσαν στοιχεία στον Τύπο για τις παρακολουθήσεις πολιτικών και στρατιωτικών και φυσικά τόνιζε με έμφαση πως «μόνη επιλογή των πολιτών είναι η εξασφάλιση αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας στις δεύτερες εκλογές».

Υπέροχα κύριε Γρυσπολάκη, σας περιμένουμε με αγωνία να ξεδιπλώσετε το όραμά σας για τον Πολιτισμό και να δουλέψετε για τη μόρφωση και την καλλιέργεια των παιδιών μας στο μεγαλύτερο Μουσείο της Κρήτης.

Και η AEGEAN

Κι αν δεν σας τέλειωσε η ντροπή από την ανακοίνωση του νέου ΔΣ στο Μουσείο Ηρακλείου, κρατήστε λίγη και για την τρίτη θέση που ανακοινώθηκε το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης. Ο Ευτύχης Βασιλάκης, πρόεδρος της μονοπωλιακής και κρατικά επιδοτούμενης με 120 εκατομμύρια Aegean θα έχει επίσης λόγο στο ποιες αρχαιότητες θα προβάλλονται, ποια εκθέματα θα δίνονται για 50 χρόνια στο εξωτερικό, ποια εκπαιδευτικά προγράμματα θα υλοποιούνται και ποιες τιμολογιακές πολιτικές θα ακολουθούνται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου. Υπέροχα.

Η «Μητσοτάκης Α.Ε.» παίζει τα ρέστα της στην εκποίηση του Πολιτισμού.

Έχει ήδη δώσει τα φώτα της εδώ και τριάντα χρόνια στην Κρήτη με την ιδιωτική συλλογή Μητσοτάκη, που περιλαμβάνει και αποδεδειγμένα προϊόντα λαθρανασκαφών. – Η οποία (για να μην ξεχνιόμαστε) νομιμοποιήθηκε επί υπουργίας του Ευάγγελου Βενιζέλου στο ΥΠΠΟ, αυτού που μπορεί να σου προκύψει ως «άγνωστος Χ» από την κάλπη όποιο από τα τρία πρώτα κόμματα και αν ψηφίσεις. Το μοντέλο της «συλλογής Μητσοτάκη» κλωνοποιήθηκε ήδη με ύποπτες συναλλαγές τύπου «Στερν» ενώ η κ. Μενδώνη άφησε ήδη ανεξίτηλα σημάδια τσιμεντώνοντας ακόμα και την Ακρόπολη για να βαδίζουν άνετα τα μοντέλα του Dior.

Τώρα δίνουν τη χαριστική βολή στα Μουσεία της χώρας παραδίδοντάς τα στην πιο αντιδραστική και αυταρχική μορφή της δεξιάς διανόησης και στις επιχειρηματικές ορέξεις. Οι άνθρωποι αυτοί είναι επικίνδυνοι.

* Ο Μάριος Διονέλλης, είναι δημοσιογράφος και υποψήφιος βουλευτής Ηρακλείου με το ΜέΡΑ25 – Συμμαχία για τη Ρήξη.

Δημοσιεύθηκε στο Cretanews στις 14.04.2023