ΔΙΟΔΙΑ, Η «ΑΠΑΝΤΗΣΗ» ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Σε συζήτηση περί της επιβολής διοδίων στην Κρήτη, αν θέλουν κάποτε να δουν έναν ασφαλή δρόμο, κατέληξε η πολυδιαφημισμένη σύσκεψη υπό τον πρόεδρο της Ν.Δ. με θέμα τα τροχαία στο νησί.

Από νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής σε κεντρικό ξενοδοχείο του Ηρακλείου συγκεντρώθηκαν δεκάδες εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων καθώς και εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης και των Σωμάτων Ασφαλείας, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η συζήτηση ξεκίνησε με εισήγηση του ίδιου, κατά την οποία μεταξύ άλλων υποσχέθηκε την κατασκευή του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, χαρακτηρίζοντάς τον το τελευταίο από τα μεγάλα οδικά έργα της χώρας που πρέπει πλέον να υλοποιηθεί.

Ο λόγος δόθηκε σε περίπου 15 εκπροσώπους φορέων, όπως η Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης, το ΕΚΑΒ, η Πυροσβεστική, το Πανεπιστήμιο, το Πολυτεχνείο και το ΤΕΙ Κρήτης, αλλά και σε εθελοντικούς φορείς που δραστηριοποιούνται γύρω από τα τροχαία δυστυχήματα, όπως ο Σύλλογος Αρωγής και Αλληλεγγύης Οικογενειών Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων αλλά και ο Εθελοντικός Σύλλογος Προστασίας από τα Τροχαία Ατυχήματα (ΕΣΥΠΡΟΤΑ).

Χρηματοδότηση

Ο πρόεδρος του τελευταίου, Γιάννης Λιονάκης, απευθυνόμενος στον αρχηγό της Ν.Δ., του ζήτησε να μην υποσχεθεί στους Κρητικούς κάτι που δεν μπορεί να πράξει και να μη φοβηθεί τις λέξεις όπως «διόδια» αν είναι να φτιαχτεί επιτέλους ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης άδραξε την ευκαιρία και απάντησε πως ασφαλώς και τα διόδια είναι μέσα στις πιθανές λύσεις για τον ΒΟΑΚ, παρ’ όλο που στην εισήγησή του είχε αναφερθεί σε χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σε συνδυασμό με ρήτρα διαθεσιμότητας (το σχέδιο που προωθούν δηλαδή η κυβέρνηση και η Περιφέρεια Κρήτης).

Τα πράγματα στη θέση τους επιχείρησε να βάλει ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, δηλώνοντας ξεκάθαρα πως το έργο μπορεί να γίνει χωρίς διόδια, κάτι το οποίο, όπως είπε, έχουν επιβεβαιώσει και στελέχη της ΕΤΕπ που βρέθηκαν στην Κρήτη.

Ωστόσο, και ο ίδιος για πρώτη φορά άφησε μια μικρή πιθανότητα επιβολής διοδίων εφόσον διαπιστωθεί το τελικό κόστος μετά την υλοποίηση της στρατηγικής μελέτης για το έργο.

Στην ουσία πάντως επανήλθε η κουβέντα περί διοδίων, σύμφωνα με τις προτάσεις που ήδη από παλαιότερα έχουν εκφράσει τα στελέχη της Ν.Δ. στο νησί (Λ. Αυγενάκης, Μ. Κεφαλογιάννης αλλά και η Ολγα Κεφαλογιάννη ως υπουργός Τουρισμού).

Στο πλαίσιο της σύσκεψης παρουσιάστηκε το στρατηγικό σχέδιο της Ν.Δ. για την οδική ασφάλεια με τον τίτλο «Προσέχω».

Κατά τα λοιπά, στη σύσκεψη ακούστηκαν με ενδιαφέρον οι εισηγήσεις των αρμόδιων φορέων της Κρήτης για το θέμα των τροχαίων, με τον πρόεδρο της Ν.Δ. να δεσμεύεται πως θα τις λάβει υπόψη του στην κατάρτιση των θέσεων του κόμματος για το ζήτημα, με κάποιον πάντως από τους παρευρισκόμενους (Στ. Πολέντας) να κατακρίνει το γεγονός πως οι προτάσεις της Ν.Δ. έχουν ετοιμαστεί πριν γίνει η διαβούλευση με τους φορείς.

Αλλοι τρεις νεκροί

Παρά τη διεξοδική συζήτηση για τα τροχαία στην Κρήτη, και αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν αιματηρό για το νησί. Τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε διαφορετικά δυστυχήματα το Σάββατο και την Κυριακή.

Ενας Πολωνός τουρίστας σκοτώθηκε από σύγκρουση της γουρούνας που οδηγούσε με αγροτικό αυτοκίνητο στο Σίσι Λασιθίου, ένας 28χρονος Χανιώτης έχασε τη ζωή του όταν έπεσε με το όχημά του σε γκρεμό στο χωριό Κεφάλι Χανίων.

Την Κυριακή ένας 80χρονος σκοτώθηκε έπειτα από σύγκρουση του οχήματος που οδηγούσε με τουριστικό λεωφορείο στον βόρειο οδικό άξονα, στο ύψος των Σισών.

Ακόμα τρία άτομα από τα προαναφερθέντα δυστυχήματα νοσηλεύονται σε σοβαρή κατάσταση στα νοσοκομεία του νησιού, ενώ τους 40 έφτασαν οι νεκροί στους δρόμους της Κρήτης από την αρχή του χρόνου.

(Κεντρική φωτογραφία: Ευρεία σύσκεψη πραγματοποιηθηκε υπό τον αρχηγό της Ν.Δ. στο Ηράκλειο όπου υποσχέθηκε τη δημιουργία του βόρειου οδικού άξονα της Κρήτης και βρήκε τη… λύση για τους θανάτους στην άσφαλτο).

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις 04.09.2017