ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΑΓΩΓΕΣ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΝΟ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Νέα ένταση μεταξύ αγροτών της Κρήτης και των ναυτικών κυοφορεί η παράταση της  απεργίας της ΠΝΟ μέχρι το βράδυ της Παρασκευής. Αγροτικοί σύλλογοι ετοιμάζονται να καταθέσουν αγωγές ενώ προβληματισμός επικρατεί για την καταγραφή των προϊόντων που θα μείνουν αδιάθετα τις ημέρες της απεργίας.

Το βράδυ της Τρίτης πραγματοποιήθηκε σύσκεψη του Αγροτικού Συλλόγου Τυμπακίου όπου εξετάστηκαν όλα τα ενδεχόμενα αντίδρασης με τον πρόεδρο του Συλλόγου Γιώργο Ντισπυράκη να δηλώνει πως οι αγωγές θα στραφούν κατά της ΠΝΟ αλλά και του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με αίτημα τη δρομολόγηση του πλοίου ασφαλείας για τα κηπευτικά της Κρήτης.

Οι παραγωγοί της Ιεράπετρας έχουν ήδη συστήσει επιτροπή για την καταγραφή των ζημιών που θα προκληθούν στις αδιάθετες ποσότητες προϊόντων ωστόσο η αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου Πελαγία Πετράκη εξέφρασε προβληματισμούς για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να γίνει η καταγραφή αυτή αλλά και για τον χώρο όπου μπορεί να πραγματοποιηθεί η σχετική διαδικασία. Η ίδια μιλώντας στον ΗΧΩ News της Ιεράπετρας τόνισε πως δεν είναι τόσο εύκολη διαδικασία ενώ  τους ίδιους προβληματισμούς  θέτουν και οι αρμόδιοι υπάλληλοι της περιφέρειας.

Εν τω μεταξύ ευθεία επίθεση στην κυβέρνηση εξαπέλυσαν οι δημοτικές τοπικές οργανώσεις της ΝΔ Φαιστού και Γόρτυνας με αφορμή την 48ωρη απεργία της ΠΝΟ. Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:

Δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας θα παραμείνουν τα πλοία στις 16 και 17 Μαΐου, καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία,  αποφάσισε, την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Από την καταστροφική πολιτική της Κυβέρνησης που οδηγεί τους εργαζόμενους της ΠΝΟ σε απεργία,  πλήττονται με ανυπολόγιστο κόστος οι κάτοικοι της Κρήτης.

Ήδη από την ανακοίνωση της απεργίας και πριν αυτή ξεκινήσει, άρχισαν να δημιουργούνται προβλήματα στους παραγωγούς ευπαθών αγροτικών προϊόντων της Μεσαράς. Οι τιμές των προϊόντων τους έπεσαν κατακόρυφα, με το εισόδημα μιας ολόκληρης περιόδου να χάνεται στις αποθήκες των  λιμανιών.

Δυστυχώς, η «αριστερή …ευαισθησία» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, δεν έχει ενεργοποιήσει ποτέ  το «πλοίο ασφαλείας» με αποτέλεσμα να κρατά ομήρους τους κατοίκους των νησιών και να στέλνει στην οικονομική καταστροφή τους παραγωγούς ευπαθών αγροτικών  προϊόντων.

Η Κυβέρνηση πάντα εθελοτυφλεί αγνοώντας πολίτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα στη μετακίνησή τους, παραγωγούς και έμπορους που δυσκολεύονται στην μεταφορά των προϊόντων τους, ευπαθή προϊόντα που καταστρέφονται οδηγώντας τους αγρότες στην απόγνωση και την καταστροφή.

Ενόψει έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου και λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες του νησιού και την παραγωγή αγροτικών προϊόντων, ο Υπουργός Ναυτιλίας, κ. Κουρουμπλής, καλείται να αντιληφθεί την κρισιμότητα του προβλήματος και να βρίσκεται σε ετοιμότητα προγραμματισμού δρομολογίου έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας σε περίπτωση παράτασης της απεργίας πέραν των τριών ημερών, ώστε να εξυπηρετηθούν από και προς την Κρήτη αγρότες, έμποροι, πολίτες και να γίνει μεταφορά ειδών πρώτης ανάγκης και ευπαθών προϊόντων.

Από την πλευρά της πάντως η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία τονίζει πως τα αιτήματά της δεν έχουν ικανοποιηθεί και με την παράταση της απεργίας ζητά:

  • Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των τριών μνημονίων καθεστώς και πλήρη εξαίρεση από τον «κοινωνιοκτόνο Ν. 4387/16».
  • Άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας στους Έλληνες ναυτεργάτες και καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας.
  • Αναστολή του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας.
  • Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων για το 2017.
  • Εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της κείμενης νομοθεσίας.
  • Αποκατάσταση της άδικης φορολόγησης των Ελλήνων ναυτεργατών.
  • Επαναφορά των παροχών του Οίκου Ναύτου προς τους ναυτεργάτες.
  • Άμεση υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, και γενικότερα των πλοίων της ακτοπλοΐας όπου εξακολουθούν να υπάρχουν εκκρεμότητες.

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις 17.05.2017