ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΟΥ Η ΣΗΜΑΙΑ…

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Κύματα… πατριδοπληξίας προκάλεσε στην Κρήτη η υπόθεση του μαθητή που ανέβηκε στον στύλο φωτισμού για να κρεμάσει την ελληνική σημαία.

Η απολύτως δικαιολογημένη ποινή της αποβολής του, εφόσον έθεσε σε κίνδυνο τη σωματική του ακεραιότητα εντός του σχολικού χώρου, έδωσε αφορμή για έξαρση των εθνικιστικών φωνών που, ούτε λίγο ούτε πολύ, κατηγόρησαν τη διεύθυνση του σχολείου για… αντεθνική δράση.

Το περιστατικό συνέβη την παραμονή της 28ης Οκτωβρίου και ενώ ήδη γίνονταν εργασίες για την τοποθέτηση ιστού σημαίας στο σχολείο, καθώς το κτίριο είναι καινούργιο (λειτουργεί για τέταρτη χρονιά φέτος) και όντως δεν είχε υπάρξει κατασκευαστική πρόβλεψη για την τοποθέτηση σημαίας.

Αυτό μάλιστα ήταν ένα από τα καίρια (!) θέματα που έθεσαν στη διευθύντριά τους τα μέλη του νέου δεκαπενταμελούς συμβουλίου των μαθητών αμέσως μετά την εκλογή τους.

Ωστόσο, ενώ ο ιστός και η σημαία ήδη τοποθετούνταν, ο μαθητής της Γ’ Λυκείου επέλεξε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του και να σκαρφαλώσει σε έναν από τους στύλους φωτισμού που βρίσκονται εντός του σχολείου, σε ύψος περίπου 7-8 μέτρων, ώστε να κρεμάσει εκεί «ηρωικά» τη γαλανόλευκη.

Η πράξη του επιδοκιμάστηκε από τους συμμαθητές του, ωστόσο προκάλεσε την αντίδραση του Συλλόγου Καθηγητών.

«Στο παρελθόν έχει υπάρξει και άλλο ατύχημα στον χώρο του σχολείου και στα θέματα ασφάλειας είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Αν δεν υπήρχε η ελάχιστη τιμωρία, στην ουσία θα είχαμε επικροτήσει τη συγκεκριμένη παράτολμη ενέργεια που έθεσε σε κίνδυνο τη ζωή του μαθητή» λέει στην «Εφ.Συν.» η διευθύντρια του σχολείου, Ρούλα Λεμονή.

Η ίδια μάλιστα τονίζει πως επικοινώνησε με τη μητέρα του μαθητή για να την ενημερώσει για το περιστατικό και την αποβολή μίας μέρας που του επιβλήθηκε και εκείνη κατάλαβε απολύτως και μάλιστα ζήτησε συγγνώμη εκ μέρους του παιδιού της.

«Προδοσία»

Ωστόσο, το θέμα πήρε πολύ γρήγορα διαστάσεις, με τη βοήθεια των μέσων ενημέρωσης.

Το γεγονός ότι η επικίνδυνη πράξη έγινε για να κρεμαστεί η γαλανόλευκη έδωσε αφορμή για να κατακεραυνωθεί ο Σύλλογος των Καθηγητών με την κατηγορία περίπου της εσχάτης προδοσίας.

Και μόνο ο τίτλος «Μαθητής αποβλήθηκε επειδή ύψωσε την ελληνική σημαία» έφτανε για να τρέξει πιο γρήγορα το αίμα των απανταχού «ευαίσθητων» με τα ζητήματα της τιμής και της πατρίδας.

«Δεν είμαστε λιγότερο πατριώτες», έλεγαν σε όλους τους τόνους οι καθηγητές του σχολείου, αλλά κανείς δεν είχε τη διάθεση να τους ακούσει.

Στο σχολείο διοργανώθηκε διαμαρτυρία με αρκετές σημαίες που απλώθηκαν στον χώρο, ο τιμωρημένος μαθητής αναδείχτηκε τοπικός ήρωας από τα μέσα ενημέρωσης και το θέμα του έφτασε μέχρι και να δίνεται ως παράδειγμα στις στρατιωτικές μονάδες του νησιού, ενώ ο ίδιος δέχτηκε ακόμα και πρόσκληση για να τιμηθεί από Ελληνες της ομογένειας στις ΗΠΑ.

Το κλίμα πλέον στο σχολείο έχει ηρεμήσει. Ευτυχώς στο πλευρό του Συλλόγου Καθηγητών τάχθηκε η διοικητική πυραμίδα της εκπαίδευσης στην Κρήτη.

Τόσο ο περιφερειακός διευθυντής Γιώργος Τερζάκης όσο και ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου Νίκος Γιγουρτάκης έθεσαν το θέμα στη σωστή του βάση, εξηγώντας πως, πράγματι, αυτό που τιμωρήθηκε ήταν η επικινδυνότητα της πράξης και όχι όσα συμβολίζει η σημαία που κρατούσε ο μαθητής. Τα αυτονόητα δηλαδή…

Ανακοίνωση από τον σύλλογο των καθηγητών: 

Για πρωταρχική υποχρέωση των καθηγητών ως προς τη διαφύλαξη της σωματικής ακεραιότητας των μαθητών κάνει λόγο ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου σε σημερινή ανακοίνωσή του, επιρρίπτοντας ευθύνες σε μερίδα των ΜΜΕ για την δημοσιοποίηση του θέματος με όρους που δε συνάδουν με τη δημοσιογραφική δεοντολογία.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση τονίζεται:

«Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΓΕΛ Γαζίου παρακολούθησε με έκπληξη τη δημοσιοποίηση ενός ζητήματος εσωτερικής λειτουργίας του σχολείου από Μ.Μ.Ε. με όρους που δεν συνάδουν με τη δημοσιογραφική δεοντολογία, δηλαδή τη διασταύρωση των πηγών, την αμερόληπτη παρουσίαση των γεγονότων και τον επώνυμο σχολιασμό τους.

Το σχολείο μας στεγάζεται στο υπάρχον κτήριο από το Σεπτέμβριο του 2014 και έκτοτε η διεύθυνση του σχολείου, με την αρωγή του δήμου, εργάζεται για την αποκατάσταση των ελλείψεων του σχολικού χώρου. Ενδεικτικά αναφέρουμε την τοποθέτηση κλιματιστικών στις αίθουσες διδασκαλίας για την αντιμετώπιση της υπερβολικής ζέστης κατά τους θερινούς μήνες, την ολοκλήρωση των εξωτερικών χώρων άθλησης, τον εξοπλισμό της Βιβλιοθήκης και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του σχολείου. Φέτος τοποθετήθηκε ιστός για τη σημαία του σχολείου και εκκρεμεί η κάλυψη και άλλων σημαντικών αναγκών, όπως ο εξαερισμός της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων και η θέρμανση στη Βιβλιοθήκη.

Ο μαθητής που αναρριχήθηκε δύο φορές σε στύλο φωτισμού του σχολείου προκειμένου να αναρτήσει μια ελληνική σημαία ενώ παρακολουθούσε τις προηγούμενες ημέρες την τοποθέτηση ιστού στην είσοδο του σχολείου και ήταν ενήμερος ότι η σημαία του σχολείου θα τοποθετούνταν το ίδιο πρωί στον ιστό της από τον υποδιευθυντή, έθεσε τον εαυτό του σε σοβαρό κίνδυνο και ήταν θεσμική και ηθική υποχρέωσή μας να προστατεύσουμε τόσο αυτόν όσο και τους συμμαθητές του από παρόμοιες ενέργειες. Για το λόγο αυτό, του επιβλήθηκε από τη διευθύντρια –με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων- αποβολή μίας ημέρας από το σχολείο.

Ως καθηγητές του σχολείου, θεωρούμε πρωταρχική μας υποχρέωση τη διαφύλαξη της σωματικής ακεραιότητας των μαθητών μας και υποστηρίζουμε την απόφασή μας παρά τον σκόπιμο και στοχευμένο διασυρμό του σχολείου και των καθηγητών. Κόντρα στην επίθεση που δεχόμαστε από Μ.Μ.Ε. και «ανώνυμους» κύκλους θα εξακολουθήσουμε να επιτελούμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο με βάση τις αρχές του ανθρωπισμού και της δημοκρατίας».

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΓΕΛ ΓΑΖΙΟΥ

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις 14.11.2017