«ΝΟΜΙΜΟ ΤΟ ΦΟΡΤΙΟ» ΛΕΕΙ Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΤΟΥ ΤΣΙΓΑΡΑΔΙΚΟΥ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Για «απόλυτα νόμιμο φορτίο» κάνει λόγο ο καπετάνιος του ουκρανικού πλοίου «RS 300, No 097» το οποίο έχει βρεθεί στο κέντρο της πολιτικής επικαιρότητας μετά τα δημοσιεύματα για εμπλοκή του σε λαθρεμπόριο τσιγάρων, ενώ εκφράζει την απορία του γιατί δεν έχει επιτραπεί η μεταφορά του πλοίου από την Παλαιόχωρα εδώ και επτά μήνες.

Όπως λέει ο ίδιος στην «Εφ.Συν.»,  οι λιμενικές και εισαγγελικές αρχές πριν από 20 ημέρες έκαναν και πάλι έλεγχο στο φορτίο με τα πακέτα τσιγάρων που μεταφέρει το πλοίο και δεν διαπίστωσαν κάτι παράνομο.

«Τα χαρτιά τόσο του πλοίου όσο και του φορτίου είναι εντάξει, δεν μας ενημέρωσαν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Ήρθαν, έβγαλαν έξω όλα τα κιβώτια με τα τσιγάρα, τα μέτρησαν για δεύτερη φορά και στη συνέχεια τα τοποθέτησαν ξανά στο αμπάρι, σφραγίζοντας την είσοδο» εξηγεί ο Ουκρανός, ρωσικής καταγωγής, καπετάνιος Μιχαήλ Ντεμεντέγεφ.

Ο ίδιος πάντως δεν δίνει εικόνα για την προέλευση των τσιγάρων και ειδικά για το ποιων εταιριών είναι τα πακέτα που μεταφέρει. «Φορτώσαμε στο λιμάνι Bar του Μαυροβουνίου και είχαμε προορισμό το λιμάνι της Βηρυτού στον Λίβανο. Το πλοίο υπέστη μηχανική βλάβη και ρυμουλκήθηκε στην Παλαιόχωρα στις 25 Νοεμβρίου και από τότε παραμένουμε εγκλωβισμένοι εδώ», λέει ο ίδιος.

Διευκρινίζεται πως ο καπετάνιος και τα έξι μέλη του πληρώματος δεν είναι κρατούμενοι και η απαγόρευση απόπλου έχει επιβληθεί λόγω μηχανικής βλάβης. Όπως εξηγεί στην «Εφ.Συν.» ο καπετάνιος, το πλοίο δεν μπορεί να κινηθεί καθώς έχει σοβαρότατη ζημιά στη μηχανή του και μπορεί μόνο να ρυμουλκηθεί.

Ο καπετάνιος του ουκρανικού πλοίου. *φωτο: Εφ.Συν. – Μάριος Διονέλλης

Όπως έγινε γνωστό, πριν από περίπου ένα μήνα είχε δοθεί η άδεια ρυμούλκησης του πλοίου από την Παλαιόχωρα και γι’ αυτό το λόγο είχαν φτάσει και δύο ρυμουλκά πλοία στο λιμάνι. Ωστόσο, για άγνωστους λόγους η επιχείρηση αυτή ματαιώθηκε.

Οι επτά ναυτικοί ζουν όλους αυτούς τους μήνες μέσα στο πλοίο σε δύσκολες συνθήκες, ενώ -όπως εξηγεί ο καπετάνιος- η εταιρία που διαχειρίζεται το πλοίο τούς στέλνει χρήματα για φαγητό, χωρίς ωστόσο αυτό το διάστημα να καταβάλλονται και οι μισθοί τους. Ολοι είναι καλά στην υγεία τους, ωστόσο επιθυμούν πλέον να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, όπου τους περιμένουν οι οικογένειές τους.

Πληροφορίες πάντως από τις εισαγγελικές και λιμενικές αρχές των Χανίων φαίνεται να επιβεβαιώνουν πως δεν έχει βρεθεί κάτι μεμπτό ως προς την προέλευση του φορτίου με τα εκατομμύρια πακέτα τσιγάρα. Ωστόσο, ανακοινώσεις αναμένονται τα επόμενα 24ωρα, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μετά και τη μεταφορά του θέματος στη Βουλή με σχετική ερώτηση του Ανδρέα Λοβέρδου.

*Φωτογραφία: Νεκτάριος Παπαδάκης

Συγκεκριμένα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ρωτά τον υπουργό Ναυτιλίας για το ποιες ενέργειες έχουν γίνει από τις λιμενικές αρχές και τον υπουργό Οικονομικών για το ποιων εταιριών προϊόντα βρέθηκαν στο πλοίο, αν υπάρχουν τσιγάρα της εταιρείας ΣΕΚΑΠ και αν πρόκειται για λαθρεμπόριο.

Στα Χανιά πάντως οι πληροφορίες δίνονται με το σταγονόμετρο, ειδικά μετά την εμπλοκή του ονόματος του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη με το συγκεκριμένο φορτίο, την οποία επιχείρησε η εφημερίδα «Πρώτο θέμα» την Κυριακή. Σε δηλώσεις εκπροσώπου του επιχειρηματία, που φιλοξένησε η εφημερίδα, τονίστηκε πως «προς το παρόν δεν υπάρχει ενημέρωση από τις αρμόδιες αρχές για υπόθεση φορτίου λαθραίων τσιγάρων τα οποία φέρουν την επωνυμία προϊόντων ΣΕΚΑΠ».

Ένα ιδιαίτερο σημείο που αφορά τη νομιμότητα του πλοίου είναι η μετατροπή του σε εμπορικό καθώς σε όλες τις έως σήμερα αναφορές καταγράφεται ως «αλιευτικό», γεγονός που δεν συνάδει με τη μεταφορά φορτίου τσιγάρων.

Όπως λέει ο καπετάνιος στην «Εφ.Συν.», μέχρι πρότινος το πλοίο ήταν όντως αλιευτικό που ψάρευε στη θάλασσα της Αζοφικής (στην κρίσιμη θαλάσσια περιοχή της Κριμαίας, μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας). Ωστόσο, μετά την ένταση των τελευταίων χρόνων στην περιοχή το πλοίο μετατράπηκε νόμιμα σε cargo, μετατροπή για την οποία υπάρχουν όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος.

(Κεντρική φωτογραφία: Ο καπετάνιος του ουκρανικού πλοίου RS-300, no97. *Εφ.Συν. – Μάριος Διονέλλης).

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις: 13.06.2017