Σοβαρό δυστύχημα σε ένα από τα σημεία όπου ξεκίνησαν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας που εξήγγειλε πριν από ενάμιση μήνα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ● Αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα του μέτρου με τις σημάνσεις, καθώς ο δρόμος είναι πολύ στενός και ίσως συνετέλεσαν στο να χαθεί μια ζωή.
Τον πρώτο νεκρό στα σημεία του ΒΟΑΚ όπου πραγματοποιούνται τα έργα οδικής ασφάλειας και έχουν τοποθετηθεί τα πολυσυζητημένα κολονάκια θρηνεί η Κρήτη. Μάλιστα πρόκειται για ένα νέο παιδί μόλις 17 ετών, που οδηγούσε ένα βαρύ φορτηγό κατά παρέκκλιση του ηλικιακού ορίου για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.
Το περιστατικό συνέβη το μεσημέρι της Δευτέρας στο Ηράκλειο και στο τμήμα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης μεταξύ Αγίας Πελαγίας και Φόδελε. Είναι ένα από τα σημεία που έχουν επισημανθεί ως τα πλέον επικίνδυνα στον συγκεκριμένο δρόμο και εντάχθηκαν στις εξαγγελίες που έκανε πριν από περίπου ενάμιση μήνα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών από την Κρήτη, σε μία πανηγυρικού τύπου φιέστα. Τότε, ο υπουργός Χρίστος Δήμας είχε κάνει λόγο για ένα «ευρύ πρόγραμμα έργων οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ» το οποίο ξεκίνησε από μόνο δύο τμήματα του δρόμου, με την τοποθέτηση σημάνσεων ώστε να απαγορεύονται οι προσπεράσεις. Το ένα από τα δύο τμήματα όπου γίνονται οι παρεμβάσεις αυτές είναι από τον ΧΥΤΑ Ηρακλείου μέχρι τα Λινοπεράματα (21 χλμ.) και σε αυτό συνέβη το τραγικό δυστύχημα.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, το βαρύ όχημα που οδηγούσε ο 17χρονος, μεταφέροντας εμφιαλωμένα νερά, κινούνταν στο ρεύμα από Ηράκλειο προς Ρέθυμνο μέσα στο στενό πλαίσιο που αφήνουν οι πινακίδες που έχουν τοποθετηθεί για να διαχωρίζουν τα δύο ρεύματα.

Ωστόσο, ίσως λόγω απειρίας αλλά και επειδή ο χώρος που έχει μείνει για την κίνηση των οχημάτων είναι πολύ στενός, οι δεξιές ρόδες του φορτηγού πάτησαν εκτός του οδοστρώματος, στο ρείθρο του δρόμου, με αποτέλεσμα ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο του οχήματος. Στην προσπάθειά του να το επαναφέρει, ο 17χρονος πέρασε στο αντίθετο ρεύμα, κάνοντας αναστροφή 180 μοιρών, πριν τελικά ανατραπεί προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή με μέτωπο προς το Ηράκλειο. Παρά τις προσπάθειες των διασωστών, ο νεαρός δεν μπόρεσε να κρατηθεί στη ζωή, ενώ ήταν ευτύχημα ότι δεν συγκρούστηκε με άλλο όχημα από το αντίθετο ρεύμα.
Επικίνδυνα
«Ο δρόμος στο συγκεκριμένο σημείο, και γενικότερα όπου μπαίνουν τα κολονάκια και οι προστατευτικές πινακίδες, στενεύει πολύ. Η οδήγηση γίνεται δύσκολη ακόμα και για ένα απλό επιβατικό αυτοκίνητο, πόσο μάλλον για ένα μεγάλο και βαρύ όχημα, οι ρόδες του οποίου βρίσκονται μόλις 10 ή και 5 εκατοστά από την άκρη του δρόμου. Το λιγότερο που θα έπρεπε να συμβεί είναι να μειωθούν τα όρια ταχύτητας σε αυτά τα σημεία», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Λιονάκης, πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΣΥΠΡΟΤΑ), ξεκαθαρίζοντας πάντως πως πλήρεις απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος θα δώσουν οι πραγματογνώμονες και οι ειδικοί.
Για τα κολονάκια είχε εκφράσει σοβαρές ανησυχίες και ο πρόεδρος του παραρτήματος Δυτικής Κρήτης του ΤΕΕ, Βασίλης Κοντεζάκης. Πριν από έναν χρόνο, όταν ξεκίνησε η συζήτηση για τα κολονάκια, ο κ. Κοντεζάκης δήλωνε: «Το μέτρο αυτό δεν αποτελεί σύστημα αναχαίτισης, οπότε δεν θα αποτρέψει πιθανές εκτροπές οχημάτων», ενώ τόνιζε πως η γεωμετρία του ΒΟΑΚ δεν είναι κατάλληλη για αυτήν την παρέμβαση, εκφράζοντας την αμφιβολία του για το κατά πόσο θα είναι αποτελεσματικά.
Τη Δευτέρα, πάντως, λίγη ώρα μετά το δυστύχημα, συνελήφθη ο υπεύθυνος του εργοταξίου της ΤΕΡΝΑ που πραγματοποιεί το έργο των παρεμβάσεων στο συγκεκριμένο σημείο, για να αφεθεί λίγες ώρες μετά ελεύθερος, ενώ συνεχίζεται η προανάκριση και ο σχηματισμός δικογραφίας. Χθες η οικογένεια του 17χρονου παιδιού τον αποχαιρέτισε σε κλίμα οδύνης στις Αρχάνες, ενώ, όπως έγινε γνωστό, σε λίγες μέρες επρόκειτο να φύγει από την Κρήτη για τη Θεσσαλονίκη όπου σκόπευε να σπουδάσει.