+

ΤΟ HUB ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΠΑΤΑ

Ακούσατε φαντάζομαι τον υφυπουργό Υποδομών να εξαγγέλλει σε προεκλογικούς τόνους πως θα μεγαλώσει κι άλλο το υπό κατασκευή αεροδρόμιο Καστελλίου και ότι θα γίνει και… HUB, δηλαδή διαμετακομιστικό κέντρο λόγω της στρατηγικής του θέσης.

Αλήθεια, ξέρετε τι σημαίνει HUB;

(Ο υπουργός σίγουρα ξέρει αλλά σας δουλεύει κατάμουτρα).

Σημαίνει ότι όλη η εμπορική και τουριστική κίνηση που διακινείται στην Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και τη Μέση Ανατολή θα μπορούσε ίσως να περνάει από το Ηράκλειο της Κρήτης. Να μετασταθμεύουν δηλαδή εδώ οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες και να αποτελέσει το Ηρακλειάκι μας τον παγκόσμιο διαμετακομιστικό κόμβο για ανθρώπους και εμπορεύματα. Εχει λογική όμως αυτό;

Πείτε για λίγο ότι είχατε μια δική σας αεροπορική εταιρία που μεταφέρει ανθρώπους και προϊόντα. Παίρνετε λοιπόν επιβάτες που θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα (π.χ. από την Ισπανία) και με το άλλο αεροπλάνο σας, το εμπορικό, παίρνετε μια παρτίδα κινητά τηλέφωνα (π.χ. από την Κίνα) με προορισμό και πάλι την Ελλάδα.

Σε ποιο αεροδρόμιο θα προσγειώνατε αυτά τα δύο αεροπλάνα;

Αν όλοι οι Ισπανοί τουρίστες θέλανε να πάνε στην Κρήτη μάλλον σωστά θα επιλέγατε το Ηράκλειο (ή τα Χανιά). Αν όμως κάποιοι θέλουν να πάνε στη Ρόδο; Κάποιοι άλλοι στη Λέσβο και κάποιοι στην Κέρκυρα; Πού θα κατεβάζατε το αεροπλάνο για να βρουν γρήγορα μια πτήση για τον τελικό προορισμό τους; Ή πού θα είχατε σταθμεύσει εσείς τα δικά σας μικρότερα αεροπλάνα για να τους περιμένουν;

Θα έχει στο «HUB» του Ηρακλείου πτήσεις για όλους αυτούς τους προορισμούς; Θα αντιστραφεί δηλαδή η πραγματικότητα που μας στέλνει στην Αθήνα και από εκεί αλλάζουμε για οποιαδήποτε άλλη πόλη ή για το εξωτερικό;

Σκεφτείτε το σε επίπεδο Ελλάδας: Κάποιος ξεκινάει από Καβάλα για Ζάκυνθο ή για Βρυξέλες και δεν πάει μέσω Αθήνας, αλλά μέσω Ηρακλείου; Το «Ελ. Βενιζέλος» το κλείνουμε δηλαδή;

Για πάμε τώρα στο φορτίο των κινητών. Αν φέρνετε 1.000 κινητά από την Κίνα για χρήστες της Ελλάδας που θα τα προσγειώνατε; Στο Ηράκλειο ή στην Αθήνα; Και το κινητό που περιμένει κάποιος έμπορος για να το πουλήσει π.χ. στην Κόρινθο, θα πεταχτεί να το πάρει από τον Πειραιά που θα το έχουμε στείλει εμείς με το Knossos Palace;

Τα παραδείγματά μου είναι άστοχα. Και ξέρετε γιατί;

Επειδή τελικά «HUB» δεν είναι ούτε καν το αεροδρόμιο της Αθήνας κι ας έχει τριπλάσια κίνηση επιβατών από τη σημερινή του Ηρακλείου.

Επειδή «HUB» σημαίνει να εξυπηρετείς όχι μόνο την εγχώρια κίνηση αλλά την κίνηση ολόκληρων ηπείρων.

Στα παραδείγματά μας οι τουρίστες από την Ισπανία θα κινούνταν με τσάρτερ προς κάθε νησί απευθείας (Όπως γίνεται και σήμερα) ενώ αν έρχονται από Αμερική, από Κίνα ή από Αυστραλία το πιθανότερο είναι ότι η πρώτη στάση δεν θα ήταν καν στην Ελλάδα αλλά σε κάποιο από τα τεράστια αεροδρόμια της κεντρικής Ευρώπης (π.χ. Φρανκφούρτη) ή στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί θα γινόταν με όρους «HUB» ο διαμοιρασμός σε Ελλάδα, Ιταλία, Βαλκάνια ή όπου αλλού θέλουν να πάνε οι άνθρωποι αυτοί.

Ομοίως και το φορτίο των κινητών. Επειδή στην πραγματικότητα δεν είναι 1.000 κινητά για την Ελλάδα αλλά 100.000 κινητά για την Ευρώπη, πάλι στην Φρανκφούρτη θα προσγειώνατε το αεροπλάνο σας και από εκεί θα κάνατε τη διαμετακομιστική δουλειά για όλες τις χώρες οδικώς ή αεροπορικώς.

Έτσι γίνεται και σήμερα, έτσι θα συνεχίσει να γίνεται και το ξέρει πολύ καλά ο κ. Καραγιάννης.

Εσείς βέβαια μπορείτε να τον πιστέψετε και να επιμένετε ότι όχι, στην Κρήτη θα έρθουν και τα 100.000 κινητά και την άλλη μέρα στον Πειραιά, εκτός από τον Κορίνθιο φίλο μας θα περιμένει και ένας συνάδελφός του από το Βελιγράδι, που θα έχει πεταχτεί κι αυτός να περιμένει το πλοίο με το δέμα.

Διαβάστε τώρα ποιο ήταν το σημαντικότερο επιχείρημα του κυρίου Καραγιάννη:

Ότι «το Ηράκλειο απέχει 4 ώρες από την Ντόχα (σ.σ. να και μια εσάνς Κατάρ που είναι της μόδας…), 4 ώρες από τη Μαδρίτη, 4 ώρες από τη Μόσχα και 4 ώρες από το Λονδίνο». Γιαυτό θα γίνει διαμετακομιστικό κέντρο.

Εδώ είναι που σας θεωρούν ντιπ για ντιπ… χάπατα.

Και δε μου λέτε… Η Αθήνα ξέρετε πόσες ώρες απέχει από τη Ντόχα, από τη Μαδρίτη, από τη Μόσχα και από το Λονδίνο;
Και αφού είναι το ίδιο, να μη σας πω και λιγότερο (αν εξαιρέσεις την Ντόχα), γιατί η Αθήνα δεν έχει γίνει ήδη «HUB» και διαμετακομιστικό κέντρο;

Μήπως γιατί δεν την έχει επιλέξει καμία διεθνής αεροπορική εταιρία για να κάνει εκεί τις διαμετακομιδές αφού τα μεγέθη είναι τέτοια που ευνοούν τα πολύ μεγαλύτερα και κυρίως πολύ κεντρικότερα (γεωγραφικά) αεροδρόμια;

Μόνο υποτυπωδώς η Aegean (η χρηματοδοτούμενη με 120 εκατ. από τις τσέπες μας) θα μπορούσε να θεωρήσει την Αθήνα ως «HUB» αλλά είπαμε, και αυτό θα αλλάξει αφού στο μέλλον ο κάτοικος της Αλεξανδρούπολης θα πηγαίνει στην Καλαμάτα μέσω Ηρακλείου και όχι μέσω Αθήνας.

Το σανό παρέχεται με αφθονία και δυστυχώς είναι διακομματικό.

Γιατί και ο Χάρης Μαμουλάκης για «HUB» μίλησε διεκδικώντας για τον ΣΥΡΙΖΑ την πατρότητα του καταστροφικού αεροδρομίου, και ο Βασίλης Κεγκέρογλου στο ΠΑΣΟΚ απέδωσε τα εύσημα για το παράλογο έργο.

Αυτουνού ο πολιτικός φίλος και κουμπάρος, πρώην δήμαρχος Αρκαλοχωρίου Χαρ. Γιαννόπουλος υποσχόταν ότι θα στέλνουμε τις ντομάτες από τα θερμοκήπια της Μεσσαράς με αεροπλάνο στην Ευρώπη και δεν αναρωτήθηκε ούτε μια στιγμή γιατί ήταν ανοησία αυτό που έλεγε και γιατί άραγε δεν ταξιδεύουν πουθενά στον κόσμο αεροπορικώς (λόγω κόστους προφανώς) οι ντομάτες. Μετά, το αφήγημα άλλαξε και τώρα ετοιμάζονται να πουν πως το αεροδρόμιο (η ΤΕΡΝΑ δηλαδή) θα φτιάξει τα σπίτια των σεισμόπληκτων στο Αρκαλοχώρι.

Σε όλα αυτά τα ψέματα θα είχατε μια ελπίδα να ακούσετε και μια άλλη γνώμη αν τα μέσα ενημέρωσης που σήμερα πανηγυρίζουν για την επέκταση του αεροδρομίου, δημοσίευαν τις τοποθετήσεις των ανθρώπων που παλεύουν εδώ και χρόνια να αποδείξουν πως το Καστέλλι είναι ένα παράλογο έργο, που θα επιβαρύνει υπέρογκα ειδικά τους Ηρακλειώτες ή αν έμπαιναν έστω στον κόπο να κάνουν έστω μερικές απλές και προφανείς ερωτήσεις.

Αλλά βλέπετε μάλλον εκεί είναι το μόνο «HUB» που έχει λειτουργήσει στο Ηράκλειο. Για το μοίρασμα της διαφήμισης και των πληρωμένων καταχωρήσεων.

Δημοσιεύθηκε στο Cretanews.gr στις 23.12.2022