ΠΝΙΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΑΙΜΑ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Σκηνικό πολέμου επικρατεί τις τελευταίες ημέρες στους δρόμους της Κρήτης, με τους νεκρούς και τους τραυματίες από απανωτά τροχαία δυστυχήματα να αυξάνονται δραματικά.

Μόνο εντός του Απριλίου και πριν ακόμα αρχίσει η έξοδος του Πάσχα από τα αστικά κέντρα του νησιού, η Κρήτη μετρά 7 νεκρούς και πάνω από 20 τραυματίες, ενώ ο αριθμός των νεκρών από την αρχή του χρόνου έχει φτάσει τους 18.

Ως κύριες αιτίες των δυστυχημάτων καταγράφονται η υπερβολική ταχύτητα, η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, αλλά και η κάκιστη οδική συμπεριφορά των ίδιων των θυμάτων. Καταγραφές που παραμένουν ίδιες κι απαράλλαχτες τα τελευταία χρόνια που κυριαρχούν στην ειδησεογραφία του νησιού τα τεράστια ζητήματα της οδικής ασφάλειας.

Ως άλλος Μινώταυρος, η άσφαλτος της Κρήτης παίρνει ζωές κυρίως νέων ανθρώπων. Μεταξύ των νεκρών του τελευταίου μήνα περιλαμβάνονται ένας 33χρονος οδηγός στο Σκαλάνι, δύο νεαροί οδηγοί δικύκλων στη Σούδα Χανίων και τη Μυρτιά Ηρακλείου.

Ομοίως και στους τραυματίες. Μεταξύ αυτών, ένας 20χρονος που χαροπαλεύει στο «Βενιζέλειο» ύστερα από σύγκρουση στην παραλιακή του Ηρακλείου και ζευγάρι νεαρών που προσέκρουσε στη διαχωριστική νησίδα και σε στύλους της ΔΕΗ έπειτα από επικίνδυνους ελιγμούς επί της λεωφόρου 62 Μαρτύρων, επίσης στο Ηράκλειο.

Μεταξύ των εμπλεκομένων στα ατυχήματα είναι και τουρίστες, όπως σε τροχαίο στα Μάλια το περασμένο Σάββατο (7 τραυματίες) και στην Κνωσό μόλις χθες (6 τραυματίες).

Η καταγραφή μπορεί να συνεχίζεται για πολλή ώρα ακόμα, αλλά δεν χρειάζεται περισσότερες πληροφορίες για να φανεί ότι το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό στην Κρήτη.

Το μαρτυρούν και τα επίσημα στοιχεία που έδωσε στο τέλος Μαρτίου η Κομισιόν για τα τροχαία στην Ευρώπη των «28».

Αν και σε σχέση με πέντε χρόνια πριν η Ελλάδα παρουσιάζει μείωση των θανάτων από τροχαία, εν τούτοις παραμένει πολύ πάνω από τον μέσο όρο καταγράφοντας 74 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πληθυσμού (σ.σ. ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 51 νεκροί).

Σε επίπεδο χώρας τα υψηλότερα ποσοστά θανάτων στην Ε.Ε. καταγράφουν η Βουλγαρία και η Λετονία με λίγο πάνω από 90 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πληθυσμού.

Ο αντίστοιχος δείκτης στην Κρήτη εκτινάσσεται στους 117 θανάτους ανά εκατομμύριο (σε πληθυσμό 600.000 κατοίκων η Κρήτη θρήνησε πέρυσι 70 νεκρούς).

Την ίδια στιγμή η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας που συστάθηκε πριν από έναν χρόνο από την Περιφέρεια Κρήτης με τη συμμετοχή δεκάδων φορέων παραμένει ανενεργή.

Οι ελπίδες χρηματοδότησης για την κατασκευή του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης κρεμάστηκαν στο περιβόητο «πακέτο Γιούνκερ» (σ.σ. και ξεκρεμάστηκαν γρήγορα όταν διαπιστώθηκε πως δεν είναι επιλέξιμο το έργο) και το μόνο που μένει είναι οι φωνές των γονιών των θυμάτων, όπως ο Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα, που ζητά χωρίς αποτέλεσμα τη λειτουργία επιτροπών οδικής ασφάλειας σε κάθε δήμο, αλλά κυρίως τη λήψη νομοθετικών πρωτοβουλιών για το θέμα της οδικής ασφάλειας που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση. Αλλά και αυτές οι πρωτοβουλίες καθυστερούν…

(Κεντρική φωτογραφία: Τραγικά είναι τα στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη. *IMAGE SERVICES).

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις 20.04.2016