Πυκνές διαβουλεύσεις περί… αεροδρομίων έχει τις τελευταίες ημέρες το πολιτικό προσωπικό του Ηρακλείου και της Περιφέρειας Κρήτης. Αφενός οι εξελίξεις για τη δημοπράτηση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι (που μετατέθηκε για τις 27 Οκτωβρίου) και αφετέρου οι επαφές για την αναβάθμιση του υπάρχοντος αεροδρομίου “Νίκος Καζαντζάκης” κρατούν σε εγρήγορση ολόκληρη την ανατολική Κρήτη.
Μέχρι να δει το Ηράκλειο το νέο αεροδρόμιο (αν το δει) το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις στην Αλικαρνασσό. Ο Δήμος και η Περιφέρεια ζητούν την επέκταση του αεροσταθμού ώστε να αποφεύγεται η ταλαιπωρία και οι τεράστιες ουρές στο check in καθώς και την παραχώρηση διπλανής έκτασης 43 στρεμμάτων από την πρώην 126 Σμηναρχία Μάχης προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. επίσης έχει ζητηθεί χώρος δυτικά του αεροδρομίου για την δημιουργία παράκαμψης της Λεωφόρου Ικάρου ώστε να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος τις ώρες αιχμής.
Για όλα αυτά τα ζητήματα συναντήθηκαν στην Αθήνα ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης με τον διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Κωνσταντίνο Λιντζεράκο. Από τη συνάντηση πάντως δεν προέκυψαν θεαματικά στοιχεία παρά μόνο η διατύπωση καλού κλίματος αφού διαπιστώθηκε πως υπάρχουν αρκετά γραφειοκρατικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν και για τα τρία επί μέρους θέματα. Στη συνάντηση , στην οποία παρευρέθηκαν και οι αντιδήμαρχοι Τεχνικών Έργων και Πολεοδομίας Γιάννης Αναστασάκης και Γιάννης Ρασούλης αντίστοιχα, διαπιστώθηκε πως το πιο “ώριμο” από τα τρία θέματα είναι η παραχώρηση της έκτασης των 43 στρεμμάτων.
Το θέμα εμπλέκεται με την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι καθώς έστω και αργά, τουριστικοί και τοπικοί φορείς διαπιστώνουν πως θα είναι ένα έργο που θα τραβήξει σε βάθος χρόνου (ακόμα και αν δημοπρατηθεί) τη στιγμή που η υπάρχουσα κατάσταση στο Ν. Καζαντζάκης δεν μπορεί να συνεχιστεί. Το υπάρχον αεροδρόμιο δέχεται αυξημένο φόρτο επισκεπτών καθώς είναι το πρώτο σε πτήσεις τσάρτερ σε όλη την Ελλάδα, αποφέροντας πάνω από 60 εκατομμύρια ευρώ έσοδα το χρόνο. Ωστόσο, από αυτά τα χρήματα δεν έχει διατεθεί ούτε ένα ευρώ τα τελευταία χρόνια για την αναβάθμισή του μπροστά στο… όραμα του νέου αερολιμένα στο Καστέλλι.
Ωστόσο, όλοι οι φορείς επισημαίνουν πως ακόμα και αύριο το πρωί να ξεκινήσουν τα έργα για το “αμφιλεγόμενο” νέο αεροδρόμιο, το υπάρχον “Νίκος Καζαντζάκης” πρέπει επειγόντως να αναβαθμιστεί. Δεν είναι τυχαία η φράση αξιωματούχου που εμπλέκεται στην συζήτηση πως «ακόμα και αν δε φτιαχτεί ποτέ το Καστέλλι, οι εκτάσεις που ζητούνται προς παραχώρηση θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για επέκταση του ήδη υπάρχοντος αεροδρομίου».
(Κεντρική φωτογραφία: Από τη σύσκεψη Δήμου Ηρακλείου – Περιφέρειας Κρήτης με την ΥΠΑ για το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης).