Συνεχίζονται οι καταγγελίες για την καταστρατήγηση της ελεύθερης πρόσβασης στην παραλία Δράπανο της Χερσονήσου από τα ξενοδοχεία της περιοχής.
Στις 31 Μαρτίου λήγει (τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα) το «συγχωροχάρτι» της κυβέρνησης προς τους μεγαλοξενοδόχους για την αναστολή κατεδαφίσεων των παράνομων κατασκευών στους αιγιαλούς και στις παραλίες. Η ετήσια αναστολή δόθηκε πέρυσι (αξιοποιώντας ως ευκαιρία τον κορονοϊό), ενώ πληροφορίες αναφέρουν πως μέχρι το τέλος του μήνα ετοιμάζεται και νέα ευνοϊκή ρύθμιση για παράταση της ασυλίας. Ήδη σχετική ρύθμιση προαναγγέλλεται σε άσχετο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών, που έρχεται προς ψήφιση τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.
Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι εξελίξεις για την Κρήτη και ειδικά για τα τουριστικά της θέρετρα, όπου εδώ και χρόνια σοβεί η αντιπαράθεση των ξενοδόχων με την τοπική κοινωνία για το θέμα της ελεύθερης πρόσβασης στις παραλίες.
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Σταλίδας στον Δήμο Χερσονήσου όπου είναι συνεχείς οι καταγγελίες για αποκλεισμό της παραλίας στη θέση Δράπανο, η οποία έχει απασχολήσει πολλάκις το Δημοτικό Συμβούλιο Χερσονήσου. Εκεί, όπως καταγγέλλεται, ένα μεγάλο τμήμα της παραλίας έχει αποκλειστεί από τα ξενοδοχεία NANA Beach και ΝΑΝΑ Princess τα οποία έχουν αποκόψει όλες τις προσβάσεις προς την παραλία κατά παράβαση των διατάξεων του νόμου.
Η εταιρεία έχει λάβει άδεια παραχώρησης από το 2006 για την κατασκευή τουριστικού λιμένα εντός διετίας. Αν και ο λιμένας δεν έχει κατασκευαστεί, εν τούτοις, 16 χρόνια μετά, η πρόσβαση στο κοινό παραμένει κλειστή και ήδη γίνεται αποκλειστική εκμετάλλευση της παραλίας, όπου έγιναν προσαμμώσεις και τοποθετήθηκαν ομπρέλες και ξαπλώστρες για τους πελάτες των ξενοδοχείων, ενώ, όπως αποδεικνύεται και από φωτογραφικό υλικό, εκεί έχει κατασκευαστεί μέχρι και… ελικοδρόμιο.
Μετά τις καταγγελίες που έφτασαν στην «Εφ.Συν.», απευθυνθήκαμε στη Διεύθυνση Χωρικού Σχεδιασμού και Υποδομών του υπουργείου Τουρισμού, η οποία μας απάντησε πως για το έργο δεν έχουν προσκομιστεί και δεν έχουν εγκριθεί οριστικές μελέτες και επομένως «η κατάληψη του αιγιαλού και της παραλίας εντός του χωροθετημένου λιμένα αυτονόητα δεν είναι επιτρεπτή, όπως και κάθε κατασκευή που δεν έχει εγκριθεί με την απόφαση παραχώρησης του 2006».
Στο ίδιο έγγραφο, που υπογράφεται από τον προϊστάμενο της διεύθυνσης, Ευστ. Γρηγοριάδη, τονίζεται πως «η πρόσβαση στον αιγιαλό και στην παραλία θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι διασφαλισμένη και απρόσκοπτη». Ο δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Σέγκος αναφέρει στην «Εφ.Συν.» πως ο δήμος έχει όντως διαπιστώσει τη μη ύπαρξη απρόσκοπτης πρόσβασης (τουλάχιστον μέχρι την περσινή σεζόν) και αμέσως ενημέρωσε εγγράφως τις αρμόδιες υπηρεσίες (Πολεοδομία), ζητώντας να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την εφαρμογή του νόμου.
Η «Εφ.Συν.» ζήτησε τη θέση της καταγγελλόμενης εταιρείας «Καράτζη Α.Ε.» και ο γενικός διευθυντής της, Κώστας Αρχοντάκης, μας απάντησε πως η διέλευση των πολιτών προς την παραλία γίνεται απρόσκοπτα και χωρίς αντίτιμο αλλά μέσα από τις εγκαταστάσεις των ξενοδοχείων, ώστε να υπάρχει και ο σχετικός έλεγχος για την ασφάλεια των πελατών. Στο ερώτημα αν οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν δωρεάν την παραλία ο κ. Αρχοντάκης ξεκαθαρίζει πως υπάρχει αντίτιμο μόνο εφόσον γίνει χρήση των υποδομών της παραλίας, δηλαδή ξαπλώστρες-ομπρέλες κτλ. (σ.σ.: αυτές που το υπουργείο Τουρισμού χαρακτηρίζει «μη επιτρεπτές»).
Ο ίδιος, πάντως, υποστηρίζει πως ταυτόχρονα υπάρχει και η δυνατότητα σε μικρό μέρος της παραλίας για χρήση χωρίς πληρωμή. «Η εταιρεία συμμορφώνεται πλήρως με τη νομοθεσία και τις πολεοδομικές διατάξεις», λέει ο κ. Αρχοντάκης, ενώ τονίζει πως έχει ήδη υποβληθεί αίτημα για τροποποίηση χωροθέτησης του ξενοδοχειακού λιμένα σε «καταφύγιο τουριστικών σκαφών». Η Διεύθυνση Χωρικού Σχεδιασμού του υπουργείου Τουρισμού επιβεβαιώνει πως έχει υποβληθεί το αίτημα και πως βρίσκεται υπό εξέταση από την υπηρεσία.