Σαφή θέση κατά της μετεγκατάστασης του αεροδρομίου Ηρακλείου στο Καστέλλι παίρνει ο επί χρόνια διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Ανατολικής Κρήτης (ΟΑΝΑΚ) Γιάννης Σταρίδας. Εχοντας βαθιά γνώση του θέματος, ο κ. Σταρίδας καταθέτει συγκεκριμένα επιχειρήματα, αυτονόητα για όσους εξετάζουν τις πλήρεις παραμέτρους του θέματος και δεν μένουν στις επιδερμικές υποσχέσεις περί «ανάπτυξης».
Ο Γιάννης Σταρίδας τονίζει πως με την μετεγκατάσταση του αεροδρομίου χάνεται το μεγάλο πλεονέκτημα του τριπλού κόμβου επικοινωνίας (λιμανιού, αεροδρομίου και ΒΟΑΚ) ενώ ταυτόχρονα θα καταστραφεί μια εύφορη περιοχή στο Καστέλλι.
Ο Γιάννης Σταρίδας, που διεύθυνε τον ΟΑΝΑΚ από το 1994 έως το 2001, αναφέρει πως η μελέτη για το έργο του λοξού διαδρόμου, που προωθήθηκε επί των ημερών του, όχι μόνο είχε εγκριθεί αλλά το έργο είχε εξαγγελθεί από δύο πρωθυπουργούς, τον Κώστα Σημίτη και τον Κώστα Καραμανλή. «Δυστυχώς το θέμα έμπλεξε στην τότε προεκλογική αντιπαράθεση του Δήμου Νέας Αλικαρνασσού. Ξαφνικά έγινε σλόγκαν η απομάκρυνση του αεροδρομίου, μια επιδίωξη τουλάχιστον αφελής» επισημαίνει ο ίδιος.
Ο ίδιος τονίζει πως το έργο του λοξού διαδρόμου είχε λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις αφού έλυνε πλήρως τα προβλήματα ασφάλειας και ηχορύπανσης της Νέας Αλικαρνασσού ενώ με τις γειτονικές εκτάσεις, που πλέον απελευθερώνονται, το «Νίκος Καζαντζάκης» μπορεί να μετατραπεί σε ένα πραγματικά σύγχρονο και επαρκές αεροδρόμιο.
Ο Γιάννης Σταρίδας αναφέρει πως σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Οικονομικού Επιμελητηρίου τα χρήματα που χρειάζονται για την κατασκευή του λοξού διαδρόμου θα εξοικονομούνταν μόλις σε τέσσερα χρόνια με βάση τα ετήσια έσοδα του «Νίκος Καζαντζάκης» ενώ κάνει λόγο και για επιχειρηματικούς κύκλους που επέβαλαν την απομάκρυνση του αεροδρομίου από το Ηράκλειο. «Αν φύγει το αεροδρόμιο θα δείτε να εκδηλώνονται επιχειρηματικά συμφέροντα» λέει ο ίδιος.
Αναφερόμενος στους αιρετούς που υποστηρίζουν την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλλι, ο Γιάννης Σταρίδας διερωτάται αν έχουν συναίσθηση του τί σημαίνει περιβαλλοντική ανάπτυξη και περιβαλλοντική καταστροφή. «Θα μετατρέψουν τα χωριά τους σε κακέκτυπα του Ηρακλείου. Έχουν βαθιά μεσάνυχτα» αναφέρει απευθυνόμενος στην Περιφέρεια Κρήτης και στους δήμους που υποστηρίζουν το έργο.
————-
Συνέντευξη: Μάριος Διονέλλης
Βίντεο: Στέλλα Μελιγκουνάκη – Μιχάλης Αλεξάκης
Παραγωγή: Πρωτοβουλία για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδας
Πρώτη δημοσίευση: prosoxiaerodromio.gr