1. Η ατμομηχανή της οικονομίας της Ευρώπης εκπέμπει SOS!
Ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς (Olaf Scholz) πήγε στο Κίεβο για να ανακοινώσει την απόφασή του να δωρίσει τον Δεκέμβρη όπλα αξίας 650 εκατομμυρίων ευρώ για μια φορά ακόμη στους Χόχολ-Ουκροναζί σε βάρος των απλών Γερμανών φορολογουμένων.
Η διεπιστημονική ομάδα-πρωτοβουλία Neue Soziale Marktwirtschaft (INSM) αναφέρει για την κατάσταση της Γερμανικής οικονομίας:
«Η γερμανική οικονομία συρρικνώνεται. Οι εγχώριες εταιρείες απομακρύνονται. Οι διεθνείς επενδυτές μένουν μακριά. Χάνουμε γρήγορα την ελκυστικότητά μας ως τόπος εγκατάστασης επιχειρήσεων. Η κατάσταση είναι σοβαρή, οι πολιτικοί πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσουν την έκταση της κρίσης και να δράσουν αποφασιστικά. Πρέπει να επαναφέρουμε την οικονομία μας σε τροχιά. Γιατί μια ματιά στους αριθμούς είναι τρομακτική. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η γερμανική οικονομία βρίσκεται σε ύφεση. Η Γερμανία χάνει έδαφος σε όλες τις κατατάξεις ανταγωνιστικότητας, οι επιχειρήσεις μειώνουν τις θέσεις εργασίας και οι προσδοκίες για το μέλλον είναι δυσοίωνες. Πρέπει να αντιταχθούμε αποφασιστικά στο παραμύθι της ευημερίας χωρίς ανάπτυξη, γι’ αυτό και η κοινή μας έκκληση: SOS – η οικονομία ζητάει βοήθεια. Σε όλους τους τομείς και με μια φωνή. Διότι μας αφορά όλους: από τη μεταλλουργία και την ηλεκτρολογική βιομηχανία μέχρι τη γεωργία, από το εξωτερικό εμπόριο μέχρι τον κατασκευαστικό κλάδο.»
Σχεδόν 100 χιλιάδες εργαζόμενοι της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen συμμετείχαν σε προειδοποιητικές απεργίες σε ολόκληρη τη Γερμανία. Οι απεργίες ξεκίνησαν τη Δευτέρα 2 Δεκέμβρη, ολοκληρώθηκαν με την έναρξη της πρωινής βάρδιας την Τρίτη 3 Δεκέμβρη και ταρακούνησαν τα λιμνάζοντα ύδατα της γερμανικής ευημερίας… Πραγματοποιήθηκαν ενάντια στο κλείσιμο μέρους της παραγωγής σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της VW στη Γερμανία και την απόλυση χιλιάδων εργαζομένων.
Ας δούμε τώρα τα σχέδια των μεγάλων γερμανικών εταιρειών για μείωση προσωπικού λόγω οικονομικής ύφεσης στην ατμομηχανή της οικονομίας στην Ευρώπη:
Deutsche Bahn (οι γερμανοί σιδηρόδρομοι) | 30.000 |
ZF Group (γερμανική πολυεθνική προμηθευτής προϊόντων υψηλής τεχνολογίας στις αυτοκινοβιομηχανίες) | 14.000 |
Continental (γερμανική πολυεθνική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων για την αυτοκινητοβιομηχανία) | 13.000 |
ThyssenKrupp (γερμανικός πολυεθνικός όμιλος βιομηχανικής μηχανικής και παραγωγής χάλυβα) | 11.000 |
Volkswagen (δεν χρειάζεται συστάσεις) | 10.040 |
SAP (κορυφαίος πάροχος επιχειρηματικών εφαρμογών και τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο) | 5.300 |
Audi (δεν χρειάζεται συστάσεις) | 4.500 |
Bosch (δεν χρειάζεται συστάσεις) | 3.760 |
Deutsche Bank (δεν χρειάζεται συστάσεις) | 3.500 |
Tesla (δεν χρειάζεται συστάσεις) | 3.000 |
Ford (δεν χρειάζεται συστάσεις) | 2.900 |
Δηλαδή μόνο από 11 μεγάλες εταιρείες περισσότεροι από 100.000 εργαζόμενοι θα «μετατραπούν» σε άνεργους…
Πολύ λογικό όταν δεν έχεις κυριαρχία και ακολουθείς δουλοπρεπή στάση στα υπερατλαντικά αφεντικά…
2. Ενοποιημένη Νότια Ασία Akhand Bharat.
Ξετυλίγοντας το όραμα της «Μεγάλης Ινδίας».
Η έννοια του Akhand Bharat, μιας ενοποιημένης ινδικής υποηπείρου ή της «Μεγάλης Ινδίας», έχει τις ρίζες του τόσο σε παλαιότερες ιστορικές όσο και σε σύγχρονες γεωπολιτικές φιλοδοξίες.
Τα γεωγραφικά όρια του Akhand Bharat περιλαμβάνουν χοντρικά τις ακόλουθες περιοχές:
Ινδία (Δημοκρατία της Ινδίας): Η καρδιά της έννοιας Akhand Bharat, ως το βασικό έθνος-κράτος που ενσαρκώνει την πολιτιστική, ιστορική και πολιτισμική ενότητα της υποηπείρου.
Πακιστάν (Ισλαμική Δημοκρατία του Πακιστάν): Η περιοχή του σύγχρονου Πακιστάν ήταν ιστορικά αναπόσπαστο μέρος του ινδικού πολιτισμού, με μεγάλες πόλεις όπως η Λαχόρη (Lahore πρωτεύουσα της επαρχίας Παντζάμπ-Punjab) και το Μουλτάν (Multan) να παίζουν σημαντικό ρόλο στην αρχαία και μεσαιωνική ιστορία της Ινδίας.
Μπαγκλαντές (Λαϊκή Δημοκρατία του Μπανγκλαντές): Η περιοχή της Μπενγκαλέζικης γλώσσας μοιράζεται βαθείς πολιτιστικούς, θρησκευτικούς και ιστορικούς δεσμούς με την Ινδία, ιδιαίτερα με το ανατολικό κρατίδιο της Δυτικής Βεγγάλης.
Αφγανιστάν (Ισλαμικό Εμιράτο του Αφγανιστάν): Τμήματα του σύγχρονου Αφγανιστάν ήταν κάποτε μέρος των αρχαίων ινδικών αυτοκρατοριών, όπως οι αυτοκρατορίες Maurya και Kushan.
Μιανμάρ (Δημοκρατία της Ένωσης της Μιανμάρ): Η περιοχή μοιράζεται ιστορικές συνδέσεις με αρχαία ινδικά βασίλεια και πολιτιστικές ανταλλαγές, ιδιαίτερα μέσω της εξάπλωσης του βουδισμού.
Σρι Λάνκα (Λαϊκή Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Σρι Λάνκα): Η Σρι Λάνκα έχει σημαντικούς πολιτιστικούς δεσμούς με την Ινδία, ιδιαίτερα με τον πληθυσμό των Ταμίλ στα νότια της Ινδίας, και την κοινή ιστορία της εξάπλωσης του Ινδουισμού και του Βουδισμού.
Νεπάλ (Ομοσπονδιακή Λαϊκή Δημοκρατία του Νεπάλ) και
Μπουτάν (Βασίλειο του Μπουτάν): Και οι δύο χώρες συνδέονται ιστορικά με την Ινδία μέσω της θρησκείας του Ινδουισμού και Βουδισμού και του πολιτισμού.
Θιβέτ (Αυτόνομη Περιφέρεια του Θιβέτ, ανήκει στην Κίνα): Το Θιβέτ θεωρείται ένα φυσικό μέρος του Akhand Bharat, δεδομένων των πολιτιστικών και θρησκευτικών δεσμών του με την Ινδία, ιδιαίτερα μέσω του Βουδισμού.
Ας το έχουμε υπόψιν μας για αυτά που θα «δούμε μπροστά μας» κι εκεί…
3. Ένα σύνθημα, για να μην ξεχνιόμαστε:
«Όταν ο λαός βρίσκεται μπροστά στον κίνδυνο της τυραννίας διαλέγει ή τις αλυσίδες ή τα όπλα.»